söndag 11 januari 2009

Yes man!

Det verkar som att jag kan mobilblogga nu också, oh joy! Eva är ännu inte riktigt säker på om hon kan, tekniken är inte riktigt på hennes sida. Denna helgen har varit lugn och skön annars, det har blivit en hel del tv-spel för min del men även lite bio ikväll med M&V. Jim Carrey gjorde en riktigt skön insats i komedin "Yes man", inte den mest originella filmen men den bjöd på många goda skratt.

Vi gjorde förresten något som skulle vara en god italiensk ostsås i igår kväll, jag är fortfarande skeptisk till vitvinsvinäger i ostsås eller åtminstone mängden. Vår vanliga standardsås hade fungerat ypperligt känns det som men det var åtminstone fullt ätbart men med en klart syrlig ton som tog över det mesta. Crudo-skinkan räddade middagen tillsammans med den rivna parmesanosten/mozarellan, enbart ostsåsen hade gett ett underbetyg till middagen.
Det är nog inte meningen att man ska äta för mycket sånt där ändå, åtminstone inte om man ligger efter med träningen som jag. Jag ska ta mig i kragen snart men jag behöver motivera mig mer och skitväder i kombination med allmän vintertrötthet är inte bästa motivationen. Jag får vara glad över att det finns de som är tröttare än mig åtminstone.

Inga kommentarer: