fredag 9 januari 2009

Back in business

Igår var jag tillbaka på jobbet efter ca 3 veckors ledighet över jul&nyår. Det är sorgligt att inse att när man åker till jobbet igen är det som om man aldrig varit ledig, det går liksom bara på ren rutin. Kan bero på att man har varit på samma ställe i snart 9 år förvisso men ändå...
Jag har inte hunnit göra mycket av det jag egentligen hade hunnit göra denna veckan på jobbet, dvs allt är som vanligt efter semester. Tele2 kryddade min tillvaro genom att fixa ett internetavbrott i ca 1,5 timme igår, kul att ha en sådan sak i knät på första arbetsdagen i år.

Arbetsveckan fick dock ett bra avslut med semla på jobb samt öl och god mat med trevliga människor ikväll. Huliganröra på GP var en positiv upplevelse och två Doggy Style på Bishops satte punkt för kvällen!

Nu är även stryktipset avklarat för denna veckan och som vanligt siktar jag på 13 rätt(yeah right). Så länge Sunderland vinner imorgon kan jag sova lugnt, derby mot Boro goddammit!

Eva har en ny favorit som heter Flaeskesvaer Barbecue, de passar tydligen bra ihop med Nintendo DS. Själv pallar jag inte med något spelande ikväll, plöjer ju annars genom Final Fantasy X-2 för tillfället men det får vänta tills imorgon. Visserligen har jag spelat rollspel i sömnen vid enstaka tillfällen med lyckat resultat men det är överkurs plus att man inte har så mycket behållning av spel när man sover :-)

Inga kommentarer: