onsdag 14 januari 2009

Överskottsenergi

Jag har bara jobbat en vecka nu och kan konstatera att folk som har varit lediga får alldeles för mycket energi, telefonen och mailen har haft fullt upp. Det är som en bekant i branschen uttryckte det, man önskar att de kunde föra över lite av sin överskottsenergi på oss som ska ta hand om allt som kommer på en och samma gång efter storhelger. Det ska samtidigt sägas att en tyst telefon är ingen bra telefon rent affärsmässigt så härmed tackar jag alla som hållt mig sysselsatt senaste veckan och generellt har folk haft bra förståelse för att allt inte löses "in a jiffy" såhär i jetlagen av juletider. Jag menar julmaten har ju precis hunnit passera systemet...

Nåväl, förhoppningsvis har jag en ny plattskärm(woooh) på jobbet inom några dagar vilket kan kännas välförtjänst då den jag har nu tillverkades i Sydkorea 1999 = 10-årsjubileum. Jag börjar få svårt att urskilja detaljer i mörka bilder på min nuvarande skärm plus att man behöver slå på den dagligen för att den ska sluta pipa högfrekvent vilket den gärna gör i tid och otid, dock är jag övertygad om att den har varit tystare senaste dagarna eftersom den känner att dess dagar är räknade.

Det blev pulver till lunch på jobb idag för övrigt, snabbt och lätt för den moderna människan som inte är kräsen. Jag råkade köpa en kollegas parti pulver när han slutade gå på pulverdiet för annars hade jag tänkt lägga ner det där och nu ska jag mest göra slut på skiten, det är ju onödigt att slänga. Chokladsmak är ganska okej ändå, jag har ätit mycket värre...särskilt skogsbärssmak som smakar urtuggat frukttuggummi med saliv och ser ut som rosa sköljmedel.

Ikväll blir det Batman: Gotham knight på Canal+, den ska tydligen vara en trevlig animerad bekantskap om man gillar fladdermusmannen och har sett Batman begins och The dark knight.

Må så bra gott folk!

Inga kommentarer: