onsdag 26 augusti 2009

Systembolaget lämnar Söder, WTF?

Jag läser på Helsingborgs dagblad att Systembolaget lämnar Söder för att vi ska få en fullsortimentsbutik på Råå Center. Citerar från hd.se

"— Vi bygger om för helsingborgarna och försöker få ett bra butiksnät över hela Helsingborg, både i centrum och övriga delar, säger Ulrika Sandh på Systembolagets etableringsenhet.
Själv tycker hon att Systembolaget nu positionerat sig på bästa möjliga sätt för att serva kunderna.
— Vi är väldigt nöjda, säger Ulrika Sandh."

Jag tycker att om man nu ska sno vårt systembolag på Söder så får man i alla fall ge oss en butik med utökat sortiment i city och inte bara på Väla och nu i kommande butik på Råå Center. Det mest logiska är väl att butiken i city har det bästa sortimentet i regionen eller har jag helt fel och är ute och cyklar?
Vill man ta död på handeln på Söder så är man verkligen på rätt väg genom att ta bort Systembolaget också. Säkerligen vill man ha bort alkisar/missbrukare som håller till på Söder men de kommer ju att hänga mitt i smeten nere på Drottninggatan istället. Så vad är poängen?
Säkerligen kommer en del "bag-in-box"-alkisar ute i Råå-societeten att jubla, för mig blir det ett fett bu-rop. Grattis Helsingborgs stad till en sämre service...skämmes tamejfan!

Inga kommentarer: