torsdag 5 mars 2009

Snart bär det av till CeBIT

Tjo!

Den här veckan har gått snabbt och helt plötsligt är det torsdag vilket innebär avfärd till CeBIT-mässan i Hannover. Det ska bli kul och spännande utan att egentligen veta vad det är jag ger mig in på riktigt. Resan i sig arrangeras av en leverantörer till företaget där jag arbetar så det ska bli lite middagar etc under resans gång.

Tyvärr råkade en kollega bli hastigt sjuk, jäkligt trist då det hade varit kul att ha honom med på resan men helt plötsligt gled Eva med på ett bananskal eftersom ingen annan kunde eller ville hoppa på resan i sista minuten. En annan kollega är också med på resan så vi är representerade med 2 personer ändå vilket förstås är trevligt, the more the merrier. Det ryktas att en gammal phös ska smyga sig på bussen också, förhoppningsvis kommer han med på bussen hem också men man vet ju aldrig :-)

Det kommer nog att bli en händelserik resa även om bussresan känns lite halvseg, typ en hel arbetsdag enkel resa. Förhoppningsvis kompenseras lidandet lite av att det är en lyxutrsustad konferensbuss vi åker med men idag ska vi faktiskt bara spendera tid på buss och båt, därefter gäller incheckning på hotellet närmare midnatt. Lördagen ska bli resans höjdpunkt med festkväll på Münchener Halle i anslutning till mässområdet, verkar vara en enda stor Oktoberfest alltihop med tanke på att stället rymde ca 3500 sittande personer eller vad det var det stod på deras hemsida. Söndagen spenderas nog i hangover-läge för vissa, passande nog med stopp på Bordershop på vägen hem. Jag har inte planerat att vara bakis på en buss i ca 7 timmar så jag hoppas att jag slipper(som om någon annan än jag själv kunde påverka det).

Det kommer nog statusrapport från CeBIT på bloggen om jag inte är för upptagen med att dregla över teknikprylar och öl. Tillgång till dator med internet räknar jag som en självklarhet under dessa dagarna men annars finns ju alltid mobilblogg.

Det ska bli som man säger här i Skåne, "Tjo i loen!" [Cho i looen]

1 kommentar:

Martin sa...

Gissa vilka jag hyttar med näven åt... *hyttar digitalt* Vi vill också besöka CeBIT.