söndag 1 februari 2009

Öl och bowling

Den här helgen avverkades ett antal öl, ovanligt många för att vara mig faktiskt. Sedan i fredags har jag nog druckit runt 15 öl i olika former och storlekar. Martin tyckte att jag skulle lära mig att dricka whiskey också men jag är fortfarande inte övertygad, antagligen har jag inte tillräckligt mycket hår på bröstet än. Så måste det vara.

På tal om öl så har jag ju fått se lite öltillverkning i helgen, mycket trevligt även om jag inte förstod så mycket av detaljerna. Eva förstår desto mer eftersom hon är kemist, synd att hon inte dricker öl för grabbarna hade nog inte mått dåligt av lite metodoptimering :-)

Lördagkvällen avverkades med asiatisk mat och bowling och givetvis öl. Första bowlingserien var inte helt åt helsike men den andra var det, tur att jag inte utger mig för att vara proffs.

Historien om mitt vattenskadade öra går vidare men nu tror jag snart att det är OK igen. Öronproppar avsedda för simning är inhandlade tillsammans med Alsolsprit just in case.
God dammit!

Såg förresten filmen Donnie Darko ikväll, den var inte det mest lättsmälta jag sett men ändå intressant på sitt sätt. Tråkigt att få allt serverat varje gång, minst sagt öppet för djupa tolkningar av den filmen. Eva undrar fortfarande om hon ska skratta eller gråta.

Nähä, gruvan som gäller imorgon igen...cheers!

Inga kommentarer: