lördag 9 maj 2009

Spelnörderi

Kom att tänka på att det var längesen jag uttryckte lite spelnörderi på denna blogg. Eftersom jag hänger mig åt denna hobby i väntan på att senaste måltiden ska smältas så passar det bra att nämna min senaste reflektion.

Jag har spelat "Ys- The ark of Napishtim" på PS2 senaste 2 veckorna, ett förhoppningsvis trevligt sk actionäventyr/action-rpg som påminner lite om storspel såsom Alundra och Zelda-serien, kanske framför allt Alundra. Det når nog inte riktigt upp till de höjderna men det låter åtminstone trevligt med stämningsfull musik och hyggliga ljudeffekter. Just spelmusik ligger mig varmt om hjärtat och det slog mig häromdagen att en sekvens av en låt(Mythos path) i spelet låter ganska mycket som temat till en karaktär i Final Fantasy VIII på PS1, nämligen "The man with the machine gun"(Laguna). Nu har jag bara spelat igenom det spelet en gång men låten brukar köras på FF-konserter då det är ett populärt och energirikt stycke.

Oh joy...jaja, annars har jag köpt ett emo-spel igår som heter The Path och som ska få spelaren att få ångest och må dåligt, det ni! Det kommer nog mer om det här en dag för det verkar vara lite speciellt och nyskapande.

Nu ska jag lira vidare innan jag tar en paus för löparrunda.

Inga kommentarer: